Thursday, March 3, 2011

Ya allah ya tuhanku engkau bantunilah aku supaya aku dapat bersabar dengan karenah2 hamba mu yang pelbagai ragam perangai mereka samaada sedar mahupun tidak…sebanarnya aku rasa cam nak nangis sangat coz xtau la knpa dia jd mcm tu…sebenarnyaq baru ku tahu orang yang bernama tut…namanye diselimuti dgn pakaian yang mlmbgkan…tapi mmg tidak dinafikan kta jgn mempertikaikan soaL huhum..kta lihat kpd orang yang disuruh melaksanakan hukum itu…oke…so itulah persoalannya knapa dia tidak bersikap secantik pemakaiannya..itulah yang ,membuatkan aku sungguh terkilan..apabila kita melihat dari segi luaran…memang ia wah…mesti dia mempunyai akhlak yang terpuji…tapi sebenanya benarlah ada pepatah yanga mengatakan indah khabar dari rupa ya….itulah apa yanga ku Nampak dari dirinya.sesungguhnya aku mohon ampun dan maaf kepada mu ya Allah seandainya dalam hal ini aku yang bersalah…sesungguhnya aku adalah sedhaif-dhaif hambamu ya Allah….astargfirallah halazim…astargfirllahalazim…..astargfirallah halazim….allazi la ilahailla huwalhayyum qayyum waatu builaih…tubena ilallah waoja’na ilallah wanadimna ala ma faalna…lailahaillah almalikulhakkul mubim muhammadu rasulullah sodiku wakdil amin…ya Allah… ya ALLAH… semester ini merupakan semester yang aku kira sangat memberi kesan yang sangat mendalam kepada jiwa ini..di mana banyak cabaran2 hidup ini…aku telah di uji dengan pelbagai mehnah dan tribulasi,namum itulah yang dikatakan manusia..kita sebagai hambanya harus berfikir dan cuba muhasabah diri sejauh mana kita dapat menghadapi ujian Allah s.w.t ini dengan tenang dan penuh dengan keikhlasan…aku hanya mampu berserah pada mu ya Allah ya tuhanku…ya allah engkau tunjukkan lah aku jalan yang benar..engkau lembutkan lah hati ini…dan engkau tenangkan lah hati ini ya Allah

No comments:

Post a Comment